Budownictwo i architektura : ORDOS 100 # 4: Rafi Segal

Media masowe i turystyka architektoniczna to tyleż kontekstu projektu, co urbanizacja równin Ordos w Mongolii Wewnętrznej.
Budynek odpowiada na skrzyżowanie tych gospodarek, wyrażając zmienną relację między prywatną i publiczną lub.
Prywatność i reklamę.
Budynek przemienia się między stanem radykalnego wnętrza, tworząc introwertyczny odwrót, który nie oddaje żadnego obrazu; i stan całkowitego ekshibicjonizmu, który publicznie eksponuje swoje wnętrza.
Szereg ścieżek i przestrzeni wykuto z ukośnej platformy sztucznego krajobrazu.
Centralne pęknięcie, przemierzające teren od północy do południa, rozgałęzia się na mniejsze ścieżki i prywatne korty.
Każdy sąd pełni funkcję: spania, jedzenia, życia, rozrywki, pracy.
Wszystkie okna są otwarte na te wewnętrzne.
spacje.
relacja podwórko / program W kontekście sąsiedztwa – stanu nadmiernej ekspozycji i hiper-widoczności proponujemy obiekt nieobiektowy.
Radykalna wewnętrzność budynku składa się do wszystkich widoków.
Budynek widoczny jest tylko z wnętrza szczeliny – otwarty dom od środka.
Przy okazji wizyty / wystawy, szczelina staje się publiczną promenadą, przez którą można doświadczyć budynku.
Ze względu na unikalne położenie budynku na obwodzie dzielnicy, pęknięcie / ścieżka łączyłoby obszar muzealny z pozostałymi budynkami na miejscu.
Wewnętrzne funkcje domu są zorganizowane w pętlę owiniętą wokół publicznej ścieżki.
Ruch pomiędzy dwoma stronami pęknięcia przejdzie albo nad, albo pod nim.
Pochylenie dachu w kierunku południowym maksymalizuje wystawienie budynku na działanie zimowego światła słonecznego.
Roboty ziemne sztucznego krajobrazu działają jako.
Naturalna izolacja.
maksymalizacja wydajności cieplnej w ekstremalnych warunkach pogodowych na równinach Ordos.
schemat koncepcyjny
[więcej w: młyny kulowe, srebro lokacyjne, przesycanie aluminium ]

Tags: ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bramki rozsuwane gabloty informacyjne